دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷

به مناسبت روز آتش‌نشانی و ایمنی؛

دانش‌آموزان کم‌شنوا و ناشنوا با شغل «آتش‌نشان» آشنا شدند

ویژه برنامه «آشنایی با مشاغل» ویژه دانش آموزان کم شنوا و ناشنوا مرکزی قم

به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی، کارگاه آشنایی با مشاغل با محوریت شغل آتش نشانی با همکاری کتابخانه مرکزی قم و انجمن مردم نهاد باغچه‌بان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی و با همکاری کتابخانه مرکزی قم و انجمن مردم نهاد باغچه‌بان، کارگاه آشنایی با مشاغل با محوریت شغل آتش نشانی با حضور جمعی از دانش آموزان کم شنوا و ناشنوا در بخش کودک کتابخانه مرکزی قم برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی که با حضور آتش نشانان استان قم همراه بود، ابتدا نمایش عروسکی با هدف ارائه یک پیش فرض ذهنی در رابطه با مسائل مرتبط با شغل آتش نشانان، خطرات آتش و آموزش شماره اضطراری ۱۲۵ با اجرای محمدمهدی فاتح، از اعضای فعال کتابخانه مرکزی قم و امین عطائی، عضو انجمن باغچه بان اجرا شد.

دانش‌آموزان کم‌شنوا و ناشنوا با شغل «آتش‌نشان» آشنا شدند

سپس آتش نشانان حاضر در کارگاه آموزشی در رابطه با اقدامات لازم در مواقع اضطرار، مهارت های یک آتش نشان، کارهایی که یک آتش نشان انجام می دهد، اطفای حریق، نجات حیوان ها و... با اعضای کم شنوا و ناشنوای کتابخانه صحبت کردند؛ این صحبت ها با حضور وحیده بیرامی، رابط ناشنوایان به صورت همزمان به زبان اشاره ترجمه شد.

در ادامه شرکت کنندگان در کنار ماشین آتش نشانی قرار گرفتند و با تجهیزات داخل ماشین آتش نشانی از نزدیک آشنا و در نهایت سوار این ماشین شدند.

دانش‌آموزان کم‌شنوا و ناشنوا با شغل «آتش‌نشان» آشنا شدند

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 11 =